zondag 9 oktober 2011

Cursus 'Schilderen naar hartelust'

Schilderen naar hartelust, 2e cursusochtend

Van te voren heb ik een achtergrond gemaakt van acryl in de kleur rood-oranje. Ik was nieuwsgierig hoe het zou zijn om niet de gebruikelijke kleur groen te gebruiken die je in de tuin ziet. Daarna ben ik weer gaan scheuren. Dat scheuren is toch wel een vondst, omdat je er onverwachte vormen mee krijgt en als je dan de vorm boven het papier naar beneden laat vladderen, komt het stuk papier heel anders op de ondergrond te liggen dan je zelf had kunnen bedenken. Je moet natuurlijk wel beslissen of die manier je bevalt en als dat zo is: handhaven natuurlijk!



Dansende poezen en duizendpoten

Mijn zus heeft twee lieve poezen en daarom wilde ik dit keer beide poezen op het schilderij krijgen. Ik had ook foto's gemaakt van de poezen, want ik wist dat ze zwart en wit waren, maar hoe precies, dat wist ik niet meer. Ik heb voor het schilderij gekozen voor blauwe poezen en ze dansen weer heerlijk waarbij ze elkaar aankijken. Om hen heen dansen de duizendpoten.

Pluim schilderijen
Acryl, gemengde techniek (acryl en oostindische inkt)
65 x 70

Geen opmerkingen:

Een reactie posten